Vi har snart varit hemma tre veckor nu. Vårt friår löper på som tur är. Jag vet att det är pensionärsvarning på nästa mening men: Jag hade aldrig hunnit jobba! 😅 Det har verkligen varit fullt upp. Visst, man är säkert mer effektiv om man har mindre tid på sig men dagarna har varit välfyllda. Vi har fått frågan många gånger vad vi ska göra med all vår lediga tid, om vi inte är rädda för att bli rastlösa? Kanske att det lugnar ner sig lite men efter dessa veckor så kan jag bara säga: Nej rastlös blir jag inte, jag är tvärtom stressad ibland! 

På söndag åker vi till Sälen med kyrkans mellanstadieläger. Det ska bli så kul. Men nu tvättas det och packas igen. Denna gång är det lite lättare än inför tre månader i Afrika! Ska bara se till att jag har tillräckligt med underställ och myskläder! 


I onsdags hände det igen:

Vi var med i direktsänd radio på p4sjuhärad. Det är tredje gången vi är med, en gång innan vi reste, en gång på telefonintervju från Benin och nu alltså när vi kommit hem. Svårt att få gäster till morgonprogrammet tydligen!  Här nedan har du en länk  om du vill lyssna. 

Men vad är det annars som händer undrar du nu? Hur kan det vara fullt upp? Här kommer denna veckans schema.


Måndag: Beställde mat till lägret på Maxis hemsida. Det tog över två timmar trots att Kina och jag satt en hel kväll förra veckan och planerade vad vi skulle köpa, samt att hon redan innan hade planerat. Tack Kina! 
Efter näthandeln lunch med Ulfs mamma samt en visit hos hans pappa. 

Tisdag: Heldag i Jönköping hos Jonsthan och Mirjam med Ulf och Rebecka. Killarna vallade, tjejerna var på Ikea! Träning på kvällen. 

Onsdag: Radiokändisar på morgonen. Lunch med äldrerådet. Vaktisar i kyrkan på kvällen. 

Torsdag: Ulf körde sin mamma till Ulricehamn. Jag sprang. Vi hade trevligt lunchfrämmande och sedan trevligt besök på te och mackor på kvällen. Uffe sprang. 

Fredag: Ulf handlade åt sin pappa. Fikade med kompisar. Jag åkte till mina föräldrar. Promenad på eftermiddagen samt film och godis på kvällen! 

Rastlös? Knappast! 😅 Snart drar vi till fjällen! 

1 kommentarer

Anonym

12 Feb 2017 22:53

Ha det gött i fjällen!

Svar: Tack! ❤
uffeochbettan.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej