Det är inte mina kläder utan killen heter Mina. 😀 Mina var faktiskt också ett lokalt språk i Cotonou som talades av många patienter. Men Mina kunde inte förstå mina!!! Hängde ni med där??? 😉

Mina är som ni ser, en ung snygg tandläkare, ursprungligen från Libanon, men som är bosatt och jobbar i USA. Han jobbar varannan månad hemma. Den andra månaden tillbringar han på olika missionsfält runt om i världen som volontärarbetande tandläkare. Han var två veckor på Mercyships och reste direkt från Benin till ett flyktingläger i Libanon. 

Han försörjer sig alltså genom att arbeta varannan månad. Resten av året tillbringar han med att betjäna de fattiga med sin yrkeskunskap. 

Mina är en väldigt ödmjuk och skicklig tandläkare. Han är en av alla spännande människor som satt avtryck hos oss under vår tid på skeppet. 

1 kommentarer

Emma-Karin

22 Feb 2017 17:24

Mina är ett fint namn! :)

Svar: Håller med, Mina är ett fint namn! Finare på en tjej än en kille dock... 😊
uffeochbettan.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej