Nu har vi gjort det för första gången, men det blir inte den sista, jag lovar! Vi har fjällvandrat! Vilken underbar semester. Det är något jag skulle rekommendera alla som har möjlighet. Tänk att bara få vandra i en orörd natur där ingen människa bor och njuta av skönheten och stillheten. Det är så storslaget! 

Tänk att få vakna till denna syn ut genom tältduken!

Eller att få äta sin frukost så här:

Visst blir du lite sugen? Vi åkte upp och gick en led som heter Jämtlandstriangeln. Det är tre fjällstationer som bildar en triangel med en dagstur mellan varje. Vi vandrade alltså med packning tre dagar, tältade tre nätter och vandrade utan packning en dag då vi vilade vid en av stationerna. Eftersom vi bar med oss tält och triangakök mm så blev det några kilo... Här är min ryggsäck! 

Jag bar alltså omkring på 15 kg! Uffe bar 20 så jag gnällde inte! Men visst är det så att man ska bära varandras bördor? Står det inte så? Uffe gick med på det ett par hundra meter...

Han är fin min bärare! 

En fjällvandring kan faktiskt vara en bild på livet. Ibland kan packningen kännas tung och vägen gå uppför eller vara blöt och svårframkomlig. Då gäller det att ha satt upp delmål och att våga ta regelbundna pauser. Att se till att man får i sig den näring man behöver för den ansträngning som krävs. Men det gäller också att våga be om hjälp och att ta hjälp när det behövs. Karta och kompass är bra att ha. Där har jag min bibel som är oslagbar. Vänner och samvete kan vara en kompass som pekar ut riktningen. Lyssna till båda! Bra kängor och ryggsäck är A och O för en maxad upplevelse. Där tänker jag att livets ryggsäck som vi ibland vill kasta av oss har något att lära. I den bär vi med oss erfarenheter som kan hjälpa oss bära dagens bördor när de känns tunga. Vi vet att vi klarade det förra gången. Då klarar vi det igen! Kängorna är grunden som ger stabilitet åt livet. Min tro är min starkaste grund. Utan den vore det som att gå runt i "flippflopps"! 
Jaja, du behöver inte hålla med mig i mina försök att göra detta djupare än det är, men detta är vad jag tror. 
Här kommer några härliga bilder till, allt för att läska dig. Kanske semestern 2018?! 😊

Kommentera

Publiceras ej